«Пропала Грамота» - краще, ніж «Шия без голови»
04.02.2009 13:59
В останні дні січня до Дніпропетровська завітали гості. Можливо, не
дуже здалеку, але від цього вони не стали менш цікавими та жаданими для
шанувальників музичних експериментів. Гурт «Пропала Грамота» з
Кам’янця-Подільського вариться в загальному казані українського
шоу-бізнесу вже десять років. За цей час п’ять учасників колективу
встигли вирости років до тридцяти п’яти-сорока, успішно засвітитися на
фестивалях «Червона Рута», «Шешори», «Чайка». Випустили один альбом -
«Цейво» (2007), на підході другий - «Гонор». Сьогодні «Пропала грамота»
- це Павло Нечитайло (гітара, спів), Сергій Белінський (гітара),
Олександр Омельченко (бас-гітара), Костянтин Бушинський (барабани) та
Олег Олійник (мріданг, танці).
Напевно, зараз у вас виникло питання: а що таке цей самий мріданг?
Повідомляємо: це двосторонній індійський барабан. Сам мріданг
виготовляється, як правило, з глини, а його чутливі мембрани, завдяки
яким він і звучить, - із сирої шкіри. Коштує в Індії недорого - близько
десяти доларів, але в руках українця виглядає екзотічно.
Зараз нас частіше можна застати в Києві, ніж у Кам’янці-Подільському, - меланхолійно розповідає мені Олег Олійник за годину до концерту в клубі «МастерШмідт». -Хочемо зробити собі ім’я в столиці, а потім все одно повернемося на
батьківщину. Криза? Поки вона нас не торкнулася. Почуваємося себе
комфортно, у нас багато концертів - в січні, наприклад, чотири. Музика,
яку ми граємо, - це подільський фундаментал. Власне, це музична основа
подільської землі, помножена на сучасний досвід.
Назва «Пропала грамота» запозичена з однойменного твору Гоголя?
Ви маєте рацію. Взагалі-то, коли ми вигадували назву для групи,
розглядали такі варіанти: «Шия без голови», «У підвалі - небезпека»,
«Надішли Кучмі гривню», «Володимир Петрович». З цього списку вибрали
найприйнятніше - «Пропала грамота». Але сьогодні, напевно, ми б
назвалися інакше - наприклад, «Селище міського типу». Але справу вже
зроблено.
Музична освіта є далеко не у всіх, більшість - народні
самородки-самоучки. Зрозуміло, з цього приводу ніхто не комплексує, тим
більше, що, крім музичних, можуть похвалитися й іншими досягненнями.
Так, колоритний бородань Павло Нечитайло, який грає на акустичній
гітарі та пише музику для деяких пісень, по професії - археолог. При
чому не тільки бере участь у розкопках та експедиціях в різних куточках
України, але й займається науковою роботою: в лютому у столичному
інституті археології пройде захист його дисертації на тему «Печерні
монастирі Верхнього і Середнього Дністра». Стверджує, що археологія і
музика в його житті не заважають, а навіть істотно допомагають,
доповнюють одне одного.
«Про що ви співаєте?» - Поцікавилася я у «грамотіїв». І почула ось яку відповідь:
Співаємо про красу природи, про народних героїв. Серед них ?
Устим Кармелюк, Олекса Довбуш. А героїв наших днів теж увагою не
обходимо: є у нас пісні про охоронців позавідомчої безпеки, про
депутатів. Вони дуже стараються, щоб простим людям жилося добре. Може,
у них це не завжди виходить...
О пів на дев’яту вечора Павло просто на маленькій сцені змінив
футболку на мрачнуватий концертний варіант, узяв до рук гітару, і жарти
без тіні посмішки на серйозних обличчях продовжилися. У музиці - драйв,
у текстах - стьоб, фольклор, рок і хіп-хоп злилися воєдино.
Глядачів зібралося саме стільки, скільки може вмістити в себе
маленький клуб. За столиками залишилися сидіти тільки ті відвідувачі,
які експресивні танці проміняли на коктейлі та кальян. Більшість
глядачів не лише танцювали під «Пропалу грамоту», але й навіть
підспівували. Згадалися слова Павла: «Наші слухачі - активні молоді
люди, творчі та працьовиті. Тому що в наш час, коли у всіх є телевізор
та Інтернет, похід на концерт - це теж свого роду робота.» Додав Art-Vertep 27 січня 2009
|